Тел.: +7(915)814-09-51(WhatsApp)
E-mail: info@p8n.ru

Russian Chinese (Simplified) English German

Scientific articles foto2

Журнал «Наука, образование и культура» выходит раз в два месяца, 24 числа (ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 1(71) 2025 г. Выйдет - 28.01.2025 г. Статьи принимаются до 24.01.2025 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки. Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.




IMPROVEMENT OF RESTAURANT SERVICES SIGNIFICANCE OF THE "TRAVEL TIME MARKETING" RESEARCH

Pardayev Sh., Gadoeva M., Doniyorova M.

Pardayev Sherzod – Assistant,

 MARKETING DEPARTMENT;

Gadoeva Muborakkhon – Student;

Doniyorova Malika – Student,

FACULTY OF SERVICE,

SAMARKAND INSTITUTE OF ECONOMICS AND SERVICE,

SAMARKAND, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the article highlights the theoretical implications of “Travel Time Marketing”, which is rarely used in marketing research to improve restaurant services today. It is recommended that restaurant owners take into account the theoretical significance of this study and its practical application in the restaurant business. And there are some ways which can help to increase productivity in restaurant management.

Keywords: marketing research, investing, tracking, listening, reaching out to customers, providing feedback to the consumer, restaurant marketing, travel marketing, Uzbekistan, service.

References

  1. “2016 - 2020 Service Sector Development Program” of President of the Uzbekistan Republic.
  2. Mirziyoyev Sh. Discussed that the five theories about the Improvement of youths’ spirituality and quality of their Leisure time.
  3. Tom Peters. “Search of Excellence”, 1982.
  4. Explanatory dictionary of the Russian language: about 100,000 words, terms and phraseological expressions / S.I. Burns; under the editorship of D. Philol. n., prof. L.I. Skvortsova. 27th ed., Rev. M. ONIX: World and Education, 2010. 735
  5. “Ways Great Restaurant Management Increases Productivity”. [Electronic Resource]. URL: leebropos.com/, (date of access: 20.11.2019).

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificarticle copyright    

Pardayev Sh., Gadoeva M., Doniyorova M. IMPROVEMENT OF RESTAURANT SERVICES SIGNIFICANCE OF THE "TRAVEL TIME MARKETING" RESEARCH // Наука, образование и культура - № 10(44), 2019 {см. журнал}

pdf scientificarticle foto

ВТОРОЕ ПОКОЛЕНИЕ ХУДОЖНИКОВ УЗБЕКИСТАНА

Каланов А.Д., Зияханов Х.Д.

Каланов Аслиддин Джураевич – доцент;

Зияханов Хуршид Джавидович – старший преподаватель,

 кафедра книжной графики и миниатюры,

Национальный институт художеств и дизайна им. Камолиддина Бехзода,

г. Ташкент, Республика Узбекистан

Аннотация: в начале ХХ века бурно начало развиваться изобразительное искусство Узбекистана. На этой земле творили такие художники, как Л. Крамаренко, Н.Ульянов, Р. Фальк, П. Кузнецов, М. Волошин, Р. Мазель, А. Волков, М. Курзин, Н. Карахан, У. Тансыкбаев, В. Уфимцев, П. Беньков, Л. Буре и другие... В статье освещено творчество художников, которые в 20-х годах ХХ века работали в Узбекистане. Как возникла живопись и графика в республике. Творчество Усто-Мумина, А. Волкова, У. Тансыкбаева влияло и воспитывало будущее поколение. Анализируя произведения этих художников, мы каждый раз возвращаемся к творчеству художников, творивших в 20-х годах в Узбекистане.

Ключевые слова: станковая графика, плакат, колорит, пейзаж, декоративность.

Список литературы

  1. Маллаев Н.М. «Узбек адабиёти тарихи». Ташкент. Изд. Укитувчи, 1976. 664 стр.
  2. Каланов А.Д. “ Композиция графики”. Ташкент. Изд. Info Capital Group, 2018. 196 стр.
  3. Искусство Советского Узбекистана. 1917-1972. Изд. «Советский художник». М., 1976. 375 стр.

 

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificarticle copyright    

Каланов А.Д., Зияханов Х.Д. ВТОРОЕ ПОКОЛЕНИЕ ХУДОЖНИКОВ УЗБЕКИСТАНА // Наука, образование и культура - № 10(44), 2019 {см. журнал}

pdf scientificarticle foto

COLLABORATING THE INTERRELATIONS WITH EDUCATING FOREIGN LANGUAGES AND UTILIZING SOCIAL NETWORKING SERVICES AND MESSENGERS

Rashidova Z.O., Boymurodova F.Z.

Rashidova Zulaykho Olimjanovna – Teacher,

DEPARTMENT PEDAGOGY AND PSYCHOLOGY;

Boymurodova Feruza Ziyod kizi – Student,

1-ENGLISH FACULTY,

UZBEK STATE WORLD LANGUAGES UNIVERSITY,

TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this very thesis is richly depicted how to be collaborating the interrelations with teaching foreign languages and using social networking services and messengers. Moreover, it is undoubtedly true that in this thesis such types of innovative technologies can be influenced over one of the most key of education systems effectively which is related to educating and learning foreign languages. This thesis is tried to illustrate how intensively work together with both processes (teaching and learning) foreign languages and utilizing a great deal of social devices.

Keywords: Innovation, technology, social networking services as well as messengers, teaching and learning foreign languages by using below social ones, information technologies, the result of stable connections between teachers and language learners.

References

  1. Yoqubov I. "Comparative methods of teaching English language at schools, lyceums and colleges ". Tashkent -2014, publishing house "Bayoz, p.167-168.
  2. Palmer H.E. "The scientific study and teaching writing". "Longmans", London, 1926, page-35-37.
  3. Rogova G.V. "Methods of teaching English". –Leningrad, " "Prosveshchenie" 1975, p. 197-200.
  4. Musurmanova А Improving the mechanisms of interaction between family institutions and educational institutions in the development of spiritual culture of adolescents at social and right risk groups // Вестник науки и образования. 2018. №2 (38). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/improving-the-mechanisms-of-interaction-between-family-institutions-and-educational-institutions-in-the-development-of-spiritual-culture (дата обращения: 19.10.2019).

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificarticle copyright    

Rashidova Z.O., Boymurodova F.Z. COLLABORATING THE INTERRELATIONS WITH EDUCATING FOREIGN LANGUAGES AND UTILIZING SOCIAL NETWORKING SERVICES AND MESSENGERS // Наука, образование и культура - № 10(44), 2019 {см. журнал}

pdf scientificarticle foto

ОСНОВЫ ЖИЗНЕННЫХ ВЫБОРОВ ЧЕЛОВЕКА

Брюзгина Т.В., Матушкина В.В.

Брюзгина Татьяна Владимировна – бакалавр;

Матушкина Валерия Вячеславовна - старший преподаватель,

кафедра психологии развития и консультирования,

Сибирский федеральный университет,

г. Красноярск

Аннотация: в статье рассматривается влияние социальных установок и бессознательного содержания психики на жизненные выборы людей. Рассматриваются критерии и основы выборов, а также собственное отношение людей к своим решениям. Проводятся исследования, показывающие степень обусловленности моделей поведения человека в зависимости от общественного порицания или одобрения этих моделей обществом.

Ключевые слова: психика, выбор, бессознательное, социальные установки, архетипы, ответственность, критическое мышление.

Список литературы

  1. Юнг К.Г. Структура психики и архетипы. Академический проект, 2015. 328 c.
  2. Фрейд З. Введение в психоанализ. Азбука, 2015. 480 c.
  3. Леонтьев Д.А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности. Смысл, 2007.

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificarticle copyright    

Брюзгина Т.В., Матушкина В.В. ОСНОВЫ ЖИЗНЕННЫХ ВЫБОРОВ ЧЕЛОВЕКА // Наука, образование и культура - № 9(43), 2019 {см. журнал}

pdf scientificarticle foto